keskiviikko 26. kesäkuuta 2019

Messevästi Messinassa

Eilen illalla mentiin sit vielä syömään Casertassa ja olikin korjaava kokemus. Satuttiin löytämään ilmeisesti kylän ykkösravintola siitä palatsin kulmilta pieneltä kujalta ja ihan kokeeks mentiin kyseleen eväitä. Palvelu oli loistavaa ja nopeeta tälleen Italialaiseks ja safka oli aivan järkyttävän hyvää ja viinit kans!

Snadi tomahawk

Tää oli eka paikka missä tuli proseccot talon tervetuliaismaljana ja eivät näkyneet laskussa. Alkupaloiks vedettiin kotitekoista mozzarellaa rucolalla ja ei paljoo enempää ois voinutkaan. Ihan mahtavan makuista, ei voi samana päivänä puhua noista marketeissa myytävistä halvoista kopioista!

Pääruuaks tulikin sitten 1,4, kg naudan tomahawkia kiven päällä tirisevänä. Jaksettiin syödä vajaa puolet vaikka oli mahtavan hyvää mutta rajansa kaikella. Ja viini oli loistavaa! Tää Chichibio on kyl paikka jota kehtaa suositella. Tuli vielä mahtavat jälkkäritkin vaikka oltiin jo ihan turvoksissa. Sitten paikallisia ihmetaideteuoksia ihmetellen kyljelleen ja huomista odottamaan.

Täällä kannattaa poiketa

Kirkkoveneen joku askarrellut

Hieman kitch madonna

Aamulla kevyt aamupala ja vauhdilla tietä pitkin. Matkaa oli aika lailla ja alkuun oli pientä ruuhkautumaa mutta Sorrenton jälkeen alkoi maisema vaihtua suurinpiirtein sitä mukaa kun Puntoa jaksoi polkea. Kyllä se välillä lähti melkein laukalle ja etenkin alamäissä koettiin ajoittaista vauhdin hurmaa... Maisemat oli upeita, kun olis vaan ollu aikaa pysähtyä kuvaamaan muutenkin ku tankki ja vessatauoilla.

Pikkusta pilvee Calabriassa

Calabriassa oli melkoisen pilvistä mutta kuumaa ja Sisilian puolelle siirtyminen kävi niin jouhevasti kuin se ylipäätään on mahdollista. Melkein suoraan laivaan kun satamaan tultiin ja puolentunnin kuluttua survottiin jo Puntosen kanssa Messinan liikennekaaoksessa.

Lauttaranta

Tuolla olis Sisilia

Mamma jag är här

Majoituksen kanssa oli käynyt joku harhaanymmärrys että olisimme tulossa vasta varsin myöhään illalla joten jouduimme hetken odottamaan mutta tavallaan se kyllä kannatti! Emäntä oli nuori, nätti ja puhui myös hyvää englantia. Näytti huoneen ja kysyi ujosti ett' kelpaako? Kaks parveketta, joko tuomiokirkon aukiolle tai sit sivukadulle, 70 neliötä korkeaa huonetta ja sillai. Tää on oikeesti ihana!

Majoitus

Tuomiokirkko

Majoituksen odotusjuoma

Tuomiokirkko majoitusta odotellessa

Kolmasosa huoneesta

Näkymä parvekkeelta 1

Näkymä parvekkeelta 2
Parveke 1

Täti lähti oppaaks ja ajettiin auto yksityiseen parkkihalliin tanakoiden rautaporttien taakse ja ihan tän najoituksen viereen. Sinne päästäkseen piti kyllä puikkelehtia Messinan sivukujia parin kilometrin verran ja mimmin kysymys oli että oonko mä italialainen kun ajan just ku ne. En tiedä pitäiskö toi ottaa kehuna vai arvosteluna...

Suihkuun ja kylälle katsoon mitä löytyy!

Ja löytyihän sitä! Poikettiin nauttimassa tuliais proseccot puistossa ja tuntui että ei tarvii enää syömään ihan turhan takia mennä. Tää on sit selvästi Italian karjala, sen seitsemää sorttia snacksia tuli pöytään ja hetki mietittiin tarviiko enää syömään mennäkään mutta mentiin silti.

Puisto

Kaks proseccoo tilattiin, kaks prosekkoo maksettiin

Paikallinen uudemman aallon kurmeeravintola Fratelli la Bufala oli melkoisen edullinen ja eväät ei jättäny toivomisen varaa. Pihvi juuri oikeen kypsyinen viinit paikallisia herkkuja ja kaikki muukin toimi niinku pititikin.Peukku ja pisteet tälle ihan ehdottomasti.

Eväät

Lähdettiin sitten etsiin jälkkäripaikkaa ja osuttiin tuomiokirkon aukiolla pieneen nuorten pitämään pizzapaikkaan oluselle ja valkoviinille. Ja taas pöytä koreeks makkaraa, parmankinnkkua ja kotikutoista mozzarellaa rucolapedillä. Vähän meinas sylettää ku ei oikein jaksanu enää mutta pakko oli vähä maistella että pääs tunnelmaan.

Tää on ihan ihmepaikka. Lisää!