torstai 30. kesäkuuta 2022

Ja taas enempi löysä lomapäivä

Ei paljoa isompia tapahtumia tänään, ollaan niin lomalla! Tirppamummon tirpat herätti taas ajoissa. Huikeeta konserttia ne pitää heti aamusta alkaen! Myöhäisen aamupalan jälkeen laiskasti raahustaen rannalle päivän konttoritoimiin. Alkaa löytyä mieluinen ranta, jossa on sopiva fiilis ja jossa saa loistavaa Harma olutta...

Eeva oli enempi varjossa kun eilen meinas nahkaan tulla hieman damagea, mutta pysyy vielä sopivalla rasvauksella paikoillaan. Mutta kaikken ei voi varautua, palaneet jalkapohjat ja ohut otsonikerros... Juhahan siis perinteisesti ottaa paljon rauhallisemmin ton homman, kun kerran on jo ollut ruskettumut.

Iltapäivällä lähdettiin raahautumaan hotellia kohti ja osuttiin sopivasti paikallisille markkinoille. Meininkihän oli kuin moukarihäkissä, vaikka kaikki oli jo purkamassa kioskejaan. Autoja paikoissa minne autot ei mahdu ja ihmiset ja myyntikojut siellä jossain välissä. Ostettiin mummolta maailman parhaita kirsikoita kilon verran. Saattaa olla muuten lentokeli vatsassa aamulla, on niin hyviä, että ei voi olla syömättä.

Kierreltiin vanhan kaupungin kujia ja visioitiin minne mennään lounaalle ja illalliselle. Ei mitään kiirettä minnekään. Maistuu aika lomalle.

Käytiin sit lounaalla siinä kujilla ihan hotellin lähellä, tosi maistuvaa salaattia hyvällä palvelulla. Löydettiin muutama vierailun arvoinen puoti, mutta hukattiin ne samantein kun ei sisään satuttu menemään. Tarttee siis etsiä ne uudelleen jossain vaiheessa. Ollaan niin lomalla ettei jaksa tollasista asioista murehtia.

Hoideltiin palaneet nahkat kuntoon  hotellilla ja muutenkin levättin, ja eikun tulta päin etsimään illalispaikkaa. Osui sit huono arpa niillä kujilla... Kaveri kehui perheravintolaansa maasta taivaaseen ja kun siellä nurkassa kaveri veteli bouzukilla zorbasta, niin mentiin antamaan mahdollisuus, etenkin kun puitteet oli huikeet punaisten bouganville-puiden alla.

Bouzuki soi ja alkupalat oli ihan loistavat, vaikka palvelu oli vähn mitä satuu. Pääruokana tullut kalalajitelmakin oli oikein maistuva ja retsina hyvää. Mutta se muu toiminta.Pääruuan lautasiksi tuotiin about leipälauasen kokoiset laput ja sen jälkeen ei juuri ketään näkynyt maisemissa. Eli oli aikaa seurata ympäristön tahtumia ihan ajatuksella.

Tilanteen varasti joku paikallinen parin kolmen vuoden ikäinen pikkutyttö, joka koki suuren rakastumisen. Kohteena oli suomlainen paria kolmea vuotta vanhempi palttinan vaalea poika, jonka kaulaan "daami" heittäytyi antaumuksella ja suuren tunteen vallassa. Poika ei ehkä kokenut asiaa samalla tavalla, koska vaikutti melkoisen kiusaantuneelta tilanteesta. Tytön isä joutui melkein väkivalloin repimään nuoren ihailijattaren poikaraukan kimpusta. Onneksi paikalla oli pari irrallista kissaa, joihin neito sitten suuntasi suuren rakkautensa.

Mutta se itse illallinen... Kyypparia ei sen kalalautasen tuonnin jälkeen juuri näkynyt ja kun siinä oli puolisen tuntia hampaita kaiveltu safkan jälkeen ja retsinakin alkoi loppua piti jo melkein kamppaamalla ottaa edeskäypä kiinni, että saimme laskun pöytään. Ja laskuhan yllätti, oli aika rouhea! Ruoka oli ihan loistavaa, mutta se muu toiminta ei oikein vakuuttanut. Roihuvuoren grillilläkin saa parempaa palvelua! Ei jatkoon tämä kioski, jonka nimestäkään ei saanut selvää. Haniassa poikkeavat voivat kysellä tarkemmat koordinaatit että osaa varoa. Annettiin muuten palautetta, tiedä sitten menikö perille.

Kierreltiin sit taas kujia, ostettiin mekko ja baggammonpeli. Eli mentiin iltadrinkille paikalliseen rannalla olevaan drinkkibaariin ja pelattiin baggammonia. Me ollaan niiiin lomalla!