tiistai 28. kesäkuuta 2022

Hanit Haniassa

Eilen illansuussa lähdettiin kentälle. Norskilla lennettiin koska eri jutuista johtuen lentopisteitä oli kertynyt niin, että ei tarvinnu käteistä vilkutella ollenkaan, Package drop umpijumissa ja service deskin kautta mentin läpi.. Ihan oikealla asiakaspalvelulla ja lisäksi melkoisen nopeesti. Seutulassa on kummallisen aavemainen meininki nykyisin kun termiaalit 1 ja 2 on jo hyllytytetty. Aika autiota niillä kulmin on, vaikka lentoja sieltä lähtee vielä. Allkupään lähtöporttien kulmilla olevissa ravintoloissa ei varsinaiseti ollut ruuhkaa...

Perinteinen lähtöselhvie Oak Barrelissa

Lento laskeutui Haniaan siinä puoli yhden paikkeilla yöllä. Kun kamat oli saatu hihnalta mentiin taksilla hotellille. Taksi jätti parinsadan metrin päähän maalipaikasta, koska lähemmäs ei kuulemma pääse kuin aamuisin. Ymärtäähän tuon, hotelli oli about keskellä Hanian vanhaa kaupunkia ja ihan rannassa, Ei muuten hullumpi paikka. Nautittiin viereisessä kuppilassa tulomalja ja äkkiä nukkumaan...

Alkumaljoilla

Hanian lahti

Aamulla aamupala yllätti: Oli paikalliseksi varsin mittava ja hyvä eikä maisemissakaan ollut valittamista.

Näkymä aampalahuoneesta

ähdettiin kävelemään itseämme kartalle. Tarvottiin riittävän kuumassa kelissä vierassatamaan ihailemaan veneitä ja visioitiin että kyllä mekin tossa voitais laiturissa jossain vaiheessa killua. Käveltiin aallonmurtajan päähän ja takaisin ja sopivan virvoitustauon jälkeen sitten katsastettiin paikalinen pieni mutta informatiivinen merimuseo.

Tollasen tavallaan vois...

Etisttiin kaupungin uimarannat matkalla itseämme virkistäen,parissakin rantakahvilassa/kuppilassa. Helle nääs vie nesteet ja aiheuttaa jonkunasteista heikotusta... Kierreltii kauppoja ettei enää vastaisuudessa tarttis, Juhalle hattu, Eevalle sandaalit ja mekko ja kummitytölle rippilahja, ja taas piti levätä kuppilassa... Ai niin, kylän paras sikarivalikoima löytyy ihan hotellin kulmalta,

Nyt on hyvä!

Sitten vielä vähän vetään henkeä ennen illan syöminkejä hotellille.

Ja kyllä kannatti! Käytiin ensin varaamassa purjehdusäivä ens sunnuntaille ja sitten mentiin vierassatamassa olevaan paikalliseen Alfa kansankuppilaan syömään. Paikallista kalajuttua, ihan jumalaisen hyvää ja ei kauheesti hinnan kiroissa. Jäätelöt ja rakit tuli jlkiruuaksi talon puolesta.Tälle vahva plussa. Konstailematonta ja hyvää. Ei ees kuvia tullu ku katos niin hätäsesti tuulensuojaan! Ohi mars joku paikallinen kulkue, häät tai jotain muuta .

Et muuten kuvaa ny mua...

Sit mentiin fiilistelemään drinkkibaariin siihen 150 jalkasen purjelaivan kohdalle. Juha polti hyvän ison Nicaragualaisen sikarin ja olo oli vähän niin ku dolce vita. Auringonlaskukaan ei ollu ihan kauheen huono. Nyt on ihmisen hyvä olla! Näillä eväillä kohti huomista- Hania vaikenee mutta vain hetkeksi!