torstai 2. heinäkuuta 2015

Oulusa, satelee mutta muuten hyvä meininki

Aamulla nautittiin itse tehty oikein ravitseva aamupala ja lähdettiin ajamaan uudelleen sinne missä jo eilen illalla poikettiin, eli Knuuttilan museotielle kohti Ison Antin ja ruman vallesmannin kotipaikkaa. Pojathan oli naapureita ennenku vallemanni Kauhavalle muutti Antin järjestettyä jonkunnäköisen ammuntasession naapurinsa pihalle...

Nykyisin vallesmannin talo on Juhani Palmun ateljeena ja poikettiin siellä ihmettelemässä latoja runsaasti. Mentiin sitten sinne päätaloon ja meinattiin yllättää itse taiderohvessori yöpuvussa mutta onneks hää ehti nappaamaan sikarin ja aamutuikun käteen ettei ihan alasti näyttäytynyt. Muutaman vilosohvillisen hajatelman lausuttuani toivottelimme hyvät kesät ja kieltäydyimme kahvista ja raparperipiirakasta nousimme korskuvien ratsujemme selkään ja poistuimme kohti Pietarsaarta.
Matalat ovet ...

Knuuttilan raittia

Vallesmannin talo toi taempi

Uudetkin rakennukset istuu maisemaan
Sitten ajeltiin oikein kauniita rantateitä heti kun masentavalta 8-tieltä vaan suinkin pääsi tuikkaamaan sivuun. Nähtiin nättejä lahdenpoukamia, kalastajakyliä ja paljon siltoja. Sielu lepäsi ja kun kelikin vielä oli oikein messevä niin hyvinhän täällä viihtyi...
Rouva ja jonkun verran peltoa ja latoa

Terassilta

Kalastajakylää
Kokkolan jälkeen oli hassu eläinpuisto ja museo jossa poikettiin kahvilla. Ihan hauska paikka, jos joskus sattuu vahinko ja tullaan isovanhemmiks niin tänne on riiviöt tuotava ihan ehdottomasti. Tää on asiamesta! Paikalla oli myös pieni kissanpentu joka koki syvän rakastumisenpinen tytön tu skanssa ja kömpi jatkuvasti tämän syliin kahvilassa ja nukahteli siihen. Tyttö oli suloinen ja kissanpentu oikein söpö. Oli liikkistä!
Toimintaa ei testattu

Mittojen mukaiset aitat leikkimökeiks
Ja seuraavaks poikettiin Kalajoen hiekkasärkillä. Viime käynnistä olikin aikaa. Ruokaa ei saatu kun rafla oli liian fiini ja tarjoilu alkoi vasta illemmalla. Jatkettiin matkaa ja alkoi sataa... Sataa siis vettä. Ihan kunnolla. Suomen kesä ja helteet...
Kalajoella on hiekkaa

Melkein sataa jo!
Sitten kumipukua päälle ja Ouluun. Hotelli paljastui huoneistohotelliksi!. Meillä on 2 h ja keittiö melkein keskustassa. Ei paha. Nyt kylälle tuttuja moikkaamaan. Jos illalla vielä olis jotain päivitettävää...

Ja olihan sitä! Marjaa ja Jennaa nähtiin paikallisessa Pubissa ja taas on maailma parempi paikka elää ;)